dimarts, 20 de novembre del 2012
La fractura digital
Grup al que va dirigit:
3r cicle de primària.
Objectius:
· Conscienciar als alumnes de les desigualtats informàtiques del món.
· Conèixer els recursos digitals dels que disposen els diferents continents.
· Comprendre la situació dels altres mitjançant l'empatia.
· Fer que els alumnes desenvolupin al màxim les seves capacitats a l'hora de fer recerques en diferents situacions.
· Aprendre el concepte de fractura digital.
Descripció:
En primer lloc, explicarem el concepte de fractura digital. A continuació farem 4 grups de 6 a 7 persones, i cada dos grups representarà un continent. Cada grup haurà de cercar informació sobre el clima mediterrani. Segons el continent que representi, tendrà uns recursos o uns altres. Els que representin als <<inforics>> disposaran de dos ordenadors per cada grup, en canvi, els <<infopobres>> hauran de fer la recerca mitjançant la natura. En la pròxima sessió els alumnes s'intercanviaran els rols i aquesta vegada cercaran informació sobre la flora i fauna.
Per acabar, farem un debat en el qual s'exposaran els diferents punts de vista, i seguidament, realitzaran una reflexió personal sobre el que han sentit i les dificultats o avantatges que suposa estar en un costat o a l'altre del món.
Material:
- Fitxa dels <<inforics>>
- Ordenadors.
- Diccionaris-
- Llibres de text.
- Mapes.
- Enciclopèdies.
- Fitxa dels <<infopobres>>
- Paper.
- Llàpis
Avaluació:
- Participació a l'activitat i al debat.
- Actitud dins classe.
- Informació obtinguda.
- Conclusions finals.
- Resultats de la recerca (material d'entrega).
- Presentació de la recerca.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada