dimarts, 20 de novembre del 2012

La fractura digital


Grup al que va dirigit:

3r cicle de primària.

Objectius:

· Conscienciar als alumnes de les desigualtats informàtiques del món.
· Conèixer els recursos digitals dels que disposen els diferents continents.
· Comprendre la situació dels altres mitjançant l'empatia.
· Fer que els alumnes desenvolupin al màxim les seves capacitats a l'hora de fer recerques en diferents situacions.
· Aprendre el concepte de fractura digital.

Descripció:

En primer lloc, explicarem el concepte de fractura digital. A continuació farem 4 grups de 6 a 7 persones, i cada dos grups representarà un continent. Cada grup haurà de cercar informació sobre el clima mediterrani. Segons el continent que representi, tendrà uns recursos o uns altres. Els que representin als <<inforics>> disposaran de dos ordenadors per cada grup, en canvi, els <<infopobres>> hauran de fer la recerca mitjançant la natura. En la pròxima sessió els alumnes s'intercanviaran els rols i aquesta vegada cercaran informació sobre la flora i fauna.
Per acabar, farem un debat en el qual s'exposaran els diferents punts de vista, i seguidament, realitzaran una reflexió personal sobre el que han sentit i les dificultats o avantatges que suposa estar en un costat o a l'altre del món.

Material:

- Fitxa dels <<inforics>>
- Ordenadors.
- Diccionaris-
- Llibres de text.
- Mapes.
- Enciclopèdies.



- Fitxa dels <<infopobres>>
- Paper.
- Llàpis



































Avaluació:

- Participació a l'activitat i al debat.
- Actitud dins classe.
- Informació obtinguda.
- Conclusions finals.
- Resultats de la recerca (material d'entrega).
- Presentació de la recerca.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada