dimarts, 9 d’octubre del 2012

Comentari del la lectura nº2


Actualment, s'han deixat de banda els llibres de text i s'han incorporat les noves tecnologies. El dubte més freqüent és saber a quina edat s'ha de començar a tenir nocions bàsiques sobre aquestes.  Apareixen nous terminis com l'alfabetització digital, entesa com ser competent davant les noves tecnologies, alfabetització dels medis, de xarxes...
Per aquest motiu es creu que les escoles s'han d'adaptar a les noves tecnologies sorgides recentment. Amb aquest nou sistema universitari es donarà més importància a la tasca realitzada a casa de la que es donava abans, amb la finalitat de formar estudiants capaços de dominar el món de la informació.
Per acabar, fins a quin punt és beneficiós que un infant deixi de jugar al carrer per subsituir-lo per una <<PlayStation>>?

4 comentaris:

  1. En nom de tots els membres del grup, dir que esteim d'acord amb la reflexió referent a que el nin/nina no hauria de substituir de forma tant radical els jocs tradicionals per les noves tecnologies, el que no vol dir que no li donem importància als avanços tecnològics respecte a altres àmbits.
    Salutacions!

    ResponElimina
  2. Estam d'acord en que el nou sistema educatiu valora més la feina feta a casa que no pas la de dins l'aula.Però no estam d'acord en que l'infant no estigui familiaritzat amb les noves tecnologies,ja que des de la primària els hi han d'ensenyar els usos educatius d'aquestes, ja que en el seu futur serà una eina indispensable. Així i tot, els pares han de tenir un control damunt aquestes noves tecnologies perquè no abusin d'elles.

    ResponElimina
  3. no és beneficiós que un infant deixi d'anar al carrer a jugar per jugar a la play o a veure la televisió, o a la wii, ni tot lo contrari , sinó que hi ha un punt intermig, és a dir , s'ha de trobar temps per utilitzar les tecnologies i per anar al carrer, ja que totes dues en el seu punt són bones si les saps gestionar, ja que les tecnologies mal emprades són anti-educatives així com certes activitats del carrer també ho són. amb la resta del comentari esteim totalment d'acord.

    ResponElimina
  4. Per nosaltres el problema no és l'ús de les noves tecnologies, sinó com i per a què s'utilitzen. Veuriem negatiu que un nin deixi de jugar al carrer per jugar a internet amb l'ordinador, però en canvi si veim positiu que un nin utilitzi l'ordinador com a eina educativa o documental.

    ResponElimina